След смъртта на Фердинанд Александър Порше, Shelby International обяви още една загуба за автомобилния свят. За жалост научаваме, че Керъл Шелби е починал на 10 май 2012 в Далас, Тексас, на 89-годишна възраст.
Още като дете Керъл Шелби е запален по спортните автомобили и състезанията. През Втората световна война тексасецът служи във военната авиация. След войната той се насочва към цивилни професии като транспорта и добива на петрол.
През 1958 Керъл Шелби започва кариерата си във Формула 1 зад волана на Maserati 250F, а следващата година и на Aston Martin DBR4. През тези два сезона не бележи нито една точка. Но на „24 часа на Льо Ман“ 1959 Керъл Шелби застава начело на генералното класиране и стъпва на първото място на подиума. През 1960 г. печели надпреварата Castle Rock зад волана на Scarab в шампионата USAC. За съжаление проблеми със сърцето го принуждават да преустанови кариерата си на пилот. Той решава да пробва възможностите си като конструктор и предлага американски автомобил, способен да конкурира Ferrari както по отношение на цената, така и като поддръжка.
Именно през 1962 г. е премиерата на първия Shelby, след като конструкторът внася от AC Ace чрез Европа един агрегат V8 Ford. Дебютът на Shelby Cobra 260ci се превръща в истинско събитие. Американският роудстър после ще премине през версиите 289ci, 427ci със страхотните Super Snakes с 800 к.с.
През 1965 Ford предлага на Керъл Шелби да създаде по-достъпен спортен автомобил в сравнение с Cobra, като конкурира Plymouth и Chevrolet в сегмента на Muscle Cars. Шелби се заема със съвсем младия Mustang и предлага GT 350, като по-късно добавя и версията GT 500 и Bullitt на Стив МакКуин в едноименния филм. След като реализира Ford GT40 и Shelby Cobra Daytona Coup
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!